ترفندهای کسب درآمد با گوشی

ترفندهای کسب درآمد با گوشی

بهترین روش ها و ترفندهای کسب درآمد با گوشی از طریق شبکه های اجتماعی در وب سایت پر سود شو "por-sood-sho" .

محل لوگو

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 14
  • بازدید دیروز : 25
  • بازدید کل : 61667

آشنایی با اصطلاحات تلگرامی


آشنایی با اصطلاحات تلگرامی

آشنایی با اصطلاحات تلگرامی

اولین واکنشی که پس از دادن لیست قیمت به مشتری داده میشود این است که “اصلا نفهمیدیم اینها چی هستن! اگه میشه یکم توضیح بدین!
برای این منظور مقاله ای را برای آشنایی شما عزیزان با اصطلاحات جاری تلگرامی تدوین نموده ایم که در اینجا به آن میپردازیم.با کسب و کار پرسود شو  por_sood_sho همراه باشید.

معنای اصطلاحات تلگرامی

تبلیغ :

در تلگرام تبلیغات ۳ حالت دارد : بنر و ریپلای ، بنر ، ریپلای . در زیر به تعریف بنر و ریپلای پرداخت شده است

بنر :

به ترکیبی از حالت های عکس و متن، ویدیو و متن، فایل نصبی و متن و یا بنرهای شیشه ای گفته میشود . تبلیغات تک بنر عمومی ترین حالت تبلیغ است و از راندمان بالایی برخوردار است.این بنرها که دارای دکمه های شیشه ای هستند توسط ربات ساخته می شوند کدی را در اختیار کانال دار ها قرار میدهند. کانال دارها با زدن کد ، بنری را مشاهده میکنند و ان را در کانال خود درج میکنند. بنر شیشه ای مربوطه ، مرتبط به کانال ۴۰۰ هزار نفره عکس پروفایل است که در کانال خود عکس پروفایلی سال های مختلف را درج کرده است.

بنر هایپری

این بنر که بصورت هایپرلینک است بصورت متنی است که بخشی از آن هایپر شده است.

ریپ (و یا ریپلای ) :

ریپ کلمه خلاصه شده ای از لغت ریپلای می باشد. در شروع تبلیغات تلگرامی برای اینکه کانال ها از تبلیغات راندمان بهتری بگیرند متنی کوتاه همراه با بنر تبلیغاتی به کانالها داده می شد که تاکیدی بود بر محتوای بنر (به طور نمونه کانال بسیار خوبی است و … ). همچنین در تبلیغات، ریپلای مبنای شمارنده ویو کانال ها و پرداخت به آنها است. کم کم با بالارفتن هزینه تبلیغات ، تبلیغات به این سمت پیش رفت که لینک درج شده در بنر ریپلای با یکدیگر متفاوت شد. بسیاری از کسانی که قصد دادن هزینه کمتری را داشته و یا بنر مناسبی برای خود نداشتند تبلیغات ریپلایی را برای خود برگزیدند.

در شرایط کنونی تبلیغات بصورت بنر و ریپلای در کانالها درج می شود. مشتری بنر و ریپلای ممکن است یک نفر باشند و یا اینکه دو مشتری متفاوت باشند. تبلیغاتی که بنر و ریپلای است راندمان بهتری نسبت به تبلیغات تک بنر دارد. تبلیغات تنها ریپلای از راندمان کمتری نسبت به دو حالت دیگر برخوردار است.

ریپلای هایپرلینک همانند بنر هایپرلینک است، با این تفاوت که متن آن بسیار کوتاه تر می باشد.

ریپلای اپ همانند بنر اپ می باشد و هیچگونه تفاوتی ندارد. تنها تفاوت آنها در این است که شمارنده یکتا بر روی اپ قرار نمیگیرد و هزینه نهایی پس از پایان تبلیغ بدست می آید.

ویو :

در زیر تمامی پست های تلگرامی سمت راست (اعم از تبلیغاتی و یا پست های کانال ) عددی درج شده است که نشان دهنده تعداد افرادی است که این پست را مشاهده کرده اند. در تبلیغات ویویی لازم است که ویو مشخص شود . شمارش ویو به دو صورت اتفاق می افتد. ۱ : بطور مثال مشتری درخواست ۱ میلیون ویو بر روی بنر تبلیغاتی خود را داشته باشد. در این حالت تمامی کانال ها یک بنر مشترک را فوروارد میکنند. ۲ : بطور مثال مشتری درخواست ۱ میلیون ویو بر روی مجموع شات ها را داشته باشد (اصطلاح شات در زیر توضیح داده شده است) . تبلیغات حالت ۱ گران تر از حالت ۲ می باشند. چرا که در حالت ۱ همپوشانی ویو وجود ندارد اما در حالت ۲ همپوشانی ویو است (همپوشانی ویو در زیر توضیح داده شده است)

شات :

اصطلاح خلاصه شده ای به معنای اسکرین شات است. کانالها پس از اتمام تبلیغ اسکرین شاتی از تبلیغ میگیرند که بر اساس آن ویویی که به تبلیغ داده اند مشخص است. بر اساس این ویو به کانال مربوطه پرداخت صورت میگیرد.

همپوشانی ویو:

در تلگرام اگر پستی از نظر اندازه ای بزرگتر باشد ویو بیشتری را بخود میگیرد. با این حال در تبلیغات شاهد هستیم که مثلا ویو بنر که بصورت مشترک در تمامی کانال ها قرار داده شده ۳۰۰ کا شده است اما مجموع شات هایی که کانال دار ها داده اند ۳۴۰ کا شده است (اصطلاح کا در زیر تعریف شده است). این امر به علت همپوشانی ویو است. به این معنا که این عدد ۳۰۰ هزار ویو که زیر بنر تبلیغاتی میخورد نشان دهنده ۳۰۰ هزار فرد یکتا است اما عدد ۳۴۰ کا که مبنای پرداختی به کانال های تلگرامی است نشان دهنده ۳۴۰ هزار فرد یکتا نیست.

فردی را در نظر بگیرید که در ۲ کانال تلگرامی عضو است. در این دو کانال یه تبلیغ یکسان درج میشود . بنر بصورت مشترک در هر دو کانال قرار داده شده است اما ریپلای در هر کانالی بصورت مجزا قرار داده شده تا بتوان ویو هر کانال را مشخص کرد. زمانی که فرد به هر دو کانال سر میزند ویو بنر روی عدد ۱ باقی می ماند، اما شمارنده ویو ریپلای در هر دو کانال ۱ میشود . وقتی که این دو کانال از تبلیغ خود شات ارسال میکنند ویو بنر ۱ ولی ویو مجموع شات ها ۲ می شود. به این علت است که در پایان تبلیغ شاهد این هستیم که ویو داده شده به بنر کمتر از ویو داده شده به مجموع شات هاست .

کا :

به هر هزار بازدید اصطلاحا ۱ کا گفته می شود. در تلگرام شمارنده ویو نیز بر حسب کا نمایش داده می شود. بطور مثال ۱۰٫۱ کا که نشان دهنده این است که از پست مربوطه ۱۰۱۰۰ نفر دیدن کرده اند. تعرفه های تبلیغاتی بر حسب کا ویویی است که مشتری خواستار آن است
انواع تبلیغات : تبلیغات ویویی و زمانی. تبلیغاتی که در تلگرام صورت میگیرد به دو نوع است. نوع عام آن بر حسب ویویی است . در این حالت مشتری بر حسب ویو سفارش تبلیغ می دهد . در تبلیغات زمانی مشتری درخواست تبلیغی زمانی را دارد ( بطور مثال ۸ ساعته، ۲۴ ساعته و یا … ) . در حالت اول بودجه تبلیغاتی مشخص است اما در حالت دوم بودجه دقیق پس از اتمام تبلیغ بدست می آید. در این حالت مشتری علی الحساب مبلغی را واریز می نماید و تسویه کامل را در پایان تبلیغ انجام میدهد.

حالت تبلیغاتی در تلگرام:

تبلیغات پست آزاد ، تبلیغات با محدودیت پستی ، تبلیغات پست آخر . در زیر به این حالت های تبلیغاتی اشاره شده است.

تبلیغات پست آزاد :

در این سبک تبلیغات ادمین کانالهای تلگرامی پس از درج تبلیغ مجازن هر تعداد پستی که بخواهند بعد از تبلیغ قرار دهند. در این سبک تبلیغ پس از ۴ ۵ ساعت راندمان تبلیغ نصف و پس از آن روند نزولی را طی می کند زیرا که پس از بازه زمانی مشخصی تبلیغ دفن می شود.

تبلیغات با محدودیت پستی :

در این سبک تبلیغات کانال دار مجاز است پس از درج تبلیغ تعداد پست مشخصی را قرار دهد. توجه داشته باشید که شمارش پست ها در تبلیغات تلگرامی متفاوت از شمارش عادی است که در پایین تر به آن پرداخته شده است. بطور مثال در تبلیغات با محدودیت پست ۵ کانال دار حق دارد بعد از درج تبلیغ، ۴ پست را در کانال خود قرار دهد. در صورت درج پست های بیشتر کانالدار می بایست تبلیغ را ریشات کند (اصطلاح ریشات نیز در پایین توضیح داده شده است). هر چه تعداد محدودیت پست ها کمتر باشد راندمان بیشتر خواهد بود

تبلیغ پست آخر :

در این تبلیغ بعد از درج تبلیغ هیچگونه پستی درج نمی شود و پست تبلیغ بعنوان آخرین پست کانال قرار میگیرد. این نوع تبلیغ گرانترین نوع تبلیغات تلگرامی است و مناسب سازمان هایی است که محدودیت هزینه ای ندارند. مناسب ترین زمان برای این نوع تبلیغات زمان شب تا صبح می باشد که کانالها قصد زدن پست در کانال خود را ندارند.

شمارش پست ها :

در تبلیغات بسیاری از مشتریان شکایت دارند که تبلیغ ما محدودیت پست ۵ بوده است اما در کانال … تبلیغ ما پست ۸ شده است. باید گفت که شمارش تعداد پست هایی که بعد از تبلیغ آمده است متفاوت از شمارش عادی تعداد پست هاست. به این صورت که چنانچه کانال دار بعد از تبلیغ ، تبلیغ دیگری را درج کرده باشد آن تبلیغ به همراه ریپلای آن یک پست محاسبه می شود. در کانال های موسیقی ، رمان و یا کانال هایی که فایل آپلود میکنند نیز شمارش بنر موسیقی /رمان به همراه فایل های مربوطه یک پست حساب می شود ( چنانچه تعداد فایل ها بیش از ۲ عدد نباشد).

ریشات :

چنانچه تبلیغی محدودیت پست داشته باشد کانال دار موظف است در صورت رد شدن محدودیت تبلیغ را ریشات کند. ریشات که به معنای ارسال مجدد می باشد بدین معناست که کانالدار تبلیغ را مجددا در کانال خود درج میکند و اصطلاحا تبلیغ را در کانال خود به پایین می کشاند.

منبع: rooz.co

  انتشار : ۵ بهمن ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 3375

برچسب های مهم

لطفا نظرات،پیشنهادات و انتقادهای خودتون روازقسمت دیدگاه کاربران سایت و یا در واتساپ در میان بگذارید

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "POR-SOOD-SHO" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما