اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یاهر برند و بیزینسی میتواند با افزایش فروش در اینستاگرام به درآمد بالایی دست یابد. در این مقاله 16 ترفند به شما آموزش میدهیم که با استفاده از آن میتوانید به یک فروش اینستاگرامی موفق برسید. آیا شما هم از افرادی هستید که تازه تصمیم گرفتید که از این شبکه برای بالا بردن میزان فروش خود استفاده کنید؟ یا شاید هم از گذشته در این زمینه فعالیت داشتید و حالا درگیر مسائلی مانند کسب فالوور و فروش بیشترید؟ آیا دوست دارید محصولات و نام تجاری شما توسط افراد بیشتری دیده شود؟ به دنبال محبوبیت بیشتر، بین مخاطبان خود هستید و دوست دارید ترافیک وبسایتتان افزایش یابد؟ ما در این مقاله به شما کمک میکنیم و تمام فوت و فنهای افزایش فروش در اینستاگرام را به شما نشان خواهیم داد.با کسب و کار پرسود شو por_sood_sho همراه باشید.
شما به عنوان صاحب یک برند یا کسب و کار، به هیچ عنوان نباید از فروش اینستاگرامی غافل شوید یا در آن تردید کنید. این کار چند دلیل دارد. اینستاگرام یک شبکه بسیار گسترده است و افراد بسیار زیادی در آن عضو هستند. طبق آمار ارائه شده از سایت با اقتصاد، این نرمافزار 24 ملیون نفر کاربر ایرانی دارد و این رقم ما را به جایگاه هشتم قرار داده است. مزیت دیگر این اپلیکیشن، عمومی بودن آن است. یعنی هر قشری از مردم در آن حضور دارند، فرقی نمیکند که چه گروهی از مخاطبان هدف شما هستند، گروه هنرمندان، جوانان، میانسالها، حرفهایها و غیره میتوانید ارتباط برقرار کنید.
آمار زیر نشان میدهد که چرا فروش در اینستاگرام به دغدغه بسیاری از افراد تبدیل شده است.
در ابتدا اینستاگرام، پستها را بر اساس ترتیب زمانی آنها به نمایش در میآورد؛ اما در سال 2016 الگوریتم خود را تغییر داد و پستها را بر اساس محبوبیت، برای کاربران به نمایش در آورد. این یعنی پستهایی که جذابیت بالایی دارند، بیشتر دیده میشوند و پستهایی که جذابیت کمتری دارند اصلاً دیده نمیشوند. حال یک مسئله مطرح میشود و آن این است که اگر صاحب یک نام تجاری نوپا بوده و تعداد زیادی فالور نداشته باشیم، چگونه میتوانیم فروش خود را در اینستاگرام افزایش دهیم؟
اگر به یک کسب و کار اینترنتی کاملا رایگان و پول ساز نیاز داری اینجا کلیک کن
حال با دانستن این جزئیات، وقت آن است که به مسئله اصلی پرداخته و پرده از 16 ترفند مهم که برای موفق شدن در زمینه افزایش فروش در اینستاگرام لازم است، برداریم.
1-حساب جداگانهای ایجاد کنید.
اگر قصد تجارت دارید، یهتر است که یک حساب کاربری جداگانه در آن ایجاد کنید و آن را از پیج شخصی خود مجزا بدانید. باید به خاطر داشته باشید که این پیج به محصولات شما اختصاص دارد، پس از بارگذاری عکسهای سلفی یا عکس تفریحات خود، به صورت جدی خودداری کنید؛ زیرا اینها به مشتریان شما مربوط نمیشود.
2-با یک نام و عکس مشخص، ثابت و مرتبط فعالیت کنید.
این دو المان، اصلیترین معرف شما برای مخاطبان است. اگر این دو قسمت مناسب، واضح و منحصر به فرد نباشد، تمام فعالیتهای شما بینتیجه خواهد بود. نامی را انتخاب کنید که در شبکههای اجتماعی دیگر نیزاز آن استفاده میکنید، این نام در واقع نام برند شماست، پس مسلماً نباید به هر دلیلی تغییر کند. تصویر پروفایلتان نیز مانند نام، باید گویا، ثابت و منحصر به فرد باشد. این نکته را به یاد داشته باشید که تمام پستها و کامنتهای شما، در کنار تصویر کوچکی از پروفایلتان نمایش داده میشود، پس حتماً از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید. یکی از بهترین مثالها، برند معروف استارباکس است. این برند، روی همه محصولات و شبکههای اجتماعی خود از جمله اینستاگرام، از یک نام و تصویر استفاده میکند و این باعث میشود تا این مشخصات، در ذهن مخاطبان ثبت و ماندگار شود.
3-یک بیو جذاب بسازید.
قبل از اینکه افراد در پیج شما عضو شوند و دکمه follow را فشار دهند، شاهد پروفایل شما هستند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که آخرین چیزی که مخاطبان قبل از تصمیم به دنبال کردن شما میبینند، یک بیوگرافی جذاب است. شما در این قسمت، میتوانید آنها را از ارزش محتوایی که به صفحه اصلی آنها اضافه میکنید، آگاه کنید. این قسمت را تا جایی که ممکن است خلوت، به روز و جذاب نگه دارید و از استفاده لحن بازاری خودداری کنید. اینکه در بیوی خود از کلمات کلیدی یا هشتگها استفاده کنید یک کار بیهوده است زیرا هشتگها در این قسمت قابل کلیک نخواهند بود و علاوه برآن، چهره بیوی شما را هم زشت خواهد کرد؛ اما اگر زمانی یک کمپین هشتگ محور راه اندازی کردید یا به واسطه یک هشتگ معروف شدید، میتوانید آن را در بیوی خود به کار ببرید. یک نکته بسیار مهم این است که استفاده از پیوند را در این قسمت فراموش نکنید. (در ادامه به طور مفصل به این موضوع خواهیم پرداخت). در تصویر زیر میبینیم که برند معروف gopro در بیوی خود نام تجاری خود، شعار مخصوص و همچنین
لینک سایت خود را آورده است؛ این یک الگوی مناسب برای یک برند است.
4-پستهای محبوب برای کاربران خود ایجاد کنید.
این یک جمله بسیار درست است که میگویند، یک عکس به اندازه هزار کلمه ارزش دارد، پس بیایید از این قدرت، برای جذب مشتری استفاده کنیم. تصور کنید که یکی از کاربران، در حال وقت گذرانی در صفحه خود است؛ او یک پست پس از دیگری را نگاه میکند و با خمیازه از آن میگذرد. تا اینکه یک پست جذاب، جدید و خلاقانه توجه او را جلب کند. لازم نیست که این عکس، یک عکس گرافیکی عجیب و غریب از یک طراح معروف یا یک عکس طبیعی از یک ماه کامل در پشت یک معبد باشکوه باشد، تنها کافیست که یک عکس زیبا، باکیفیت و کمی خلاقانه داشته باشید.
برای تولید یک عکس باکیفیت، تنها کافیست نکتههای زیر را رعایت کنید:
به عنوان مثال، اگر میدانید که مخاطبان شما، به فرهنگهای مختلف از سراسر جهان علاقه دارند، تصویری مانند تصویر زیر میتواند نظر آنها را جلب کند.
جالب است بدانید که 67 درصد از کاربران، گفتهاند که جزئیات تصاویر، بیشتر از اطلاعات محصول یا حتی امتیازات دیگر کاربران، نظر آنها را جلب میکند و برای آنها مهم است. ارلحاظحرفهای، علاوه بر عکس خود محصول، نمایش محیط اطراف و نقش آن در زندگی، اثربخشی تصویر و محبوبیت محصولرا تقویت میکنید. با این کار، فارغ از جنبه تجاری محصول، نوعی احساس راحتی با عکس به مخاطب القا میکنید.
خبر عالی این است که برای تولید عکسهای خیره کننده نیازی به دوربین یا تجهیزات حرفهای و گران قیمت ندارید. به سادگی میتوانید با رعایت چند نکته ساده و با استفاده از تلفن هوشمند خود، عکسهای باکیفیت بگیرید. مثلاً:
در اینجا سه برنامه برتر ویرایش تصویر را معرفی کردیم که با استفاده از آن، میتوانید عکسهای خود را جذابتر کنید.
از پست یک تصویر با فضای نامناسب یا تار خودداری کنید. این کار از میزان حرفهای شما کم خواهد کرد. اینستاگرام، به طور خودکار تصاویر شما را در یک قالب 612 در 612 پیکسل قرار میدهد، پس بهتر است ابتدا عکس خود را به صورت مربع در آورید. زیرا در غیر این صورت، ممکن است در هنگام بارگذاری، به شکل نامناسبی برش بخورد و به سوژه اصلی، ضربه بزند. برنامههایی مانند Squaready و InstaSize میتواند در این زمینه به شما کمک کند.
اگر به یک کسب و کار اینترنتی کاملا رایگان و پول ساز نیاز داری اینجا کلیک کن
5-مسابقه برگزار کنید.
اجرای مسابقات به شما این امکان را میدهد تا بتوانید تعامل بیشتری با مخاطبان خود برقرار کنید؛ فارغ از اینکه برنده چه کسی باشد یا چه جوایزی به برنده میدهید، باید این را بدانید که برنده اصلی مسابقه شما هستید و جایزه شما، تعداد فالورهاییست که به شما اضافه شدهاند. به گفته آمار ارائه شده در سایت neilpatel، 70% از کاربران اینستاگرامی، حدأقل در یک مسابقه شرکت کردهاند. برای شروع یک مسابقه کافیست مراحل زیر را انجام دهید: 1- ابتدا یک عکس جذاب و چشمنواز از جایزه خود پست کنید. 2- جزئییات مسابقه را در کپشن بنویسید. 3- برای جلب توجه و ایجاد هیجان بیشتر، میتوانید چند روز بعد، یک پست یادآوری ارسال کنید. 4- برنده را مشخص و منشن کرده و از او تشکر کنید.
قبل از بر گزاری یک مسابقه بهتر است ابتدا، تعداد فالورها و میزان تعامل خود با آنها را تا حد خوبی بالا ببرید؛ زیرا مسابقهای که نتواند نظرهای زیادی را به خود جلب کند، نه تنها مفید نیست، بلکه ممکن است حتیبه اعتبار شما ضربهبزند.
حال ما در اینجا سه ایده اجرای مسابقات اینستاگرامی، برای شما ذکر کردهایم:
6-ویدئوهای تأثیرگذار و جذاب بسازید.
آیا میدانستید که در اینستاگرام، ویدئوها 2 برابر جذابیت بیشتری نسبت به عکسها دارد؟ پس اگر به دنبال این هستید تا توجه افراد بیشتری را به خود جلب کنید، زمان آن است تا شما هم به فکر تولید فیلم باشید.
حال موقع آن است تا ترفندهای ساخت ویدئوهای اینستاگرامی را برای شما روشن کنم:
7-به کمک استوریها، محتواهای اختصاصی خود را به اشتراک بگذارید.
از استوریهای اینستاگرام، میتوانید برای نشان دادن آنچهکه در پشت صحنه رخ میدهد، استفاده کنید. مثلاً پیج boxycharm یکی از پیجهاییست که به صورت جدی از این ترفند استفاده کرده و از آن نتیجه بسیار خوبی گرفته است. این پیج در واقع جعبههای آرایشیای به مشتریان پیشنهاد میدهد، که لوازم آرایشی داخل آن،شامل تمام برندها میشود. آنها برای جلب کردن توجه کاربران و درگیر کردن ذهن آنها، استوریهایی از افراد واقعی میگذارد که از محصولات آنها راضی بوده و به کمک آن توانستند "درخشیدن" را تجربه کنند.
8-به نظرات پاسخ دهید.
کاربران میان انبوهی از محتوا در حال غرق شدن هستند، بنابراین وقتی آنها، وقت میگذارند و درباره پست شما نظر میدهند، یعنی اینکه شما به موفقیت شدید و توانستید نظر او را جلب کنید؛ اما نباید در اینجا متوقف شوید، الآن وقت آن است که شما هم وقت بگذارید و با حوصله به نظر آنها پاسخ دهید. سعی کنید با لحنی مهربانانه با آنها صحبت کرده و کاری کنید که آنها حس کنند برای شما خاص هستند، در نهایت به آنها بگویید که از کامنت آنها خوشحال شدید و از آنها تشکر کنید. اگر در یکی از پستهای خود، هزار پیام دریافت کردید و وقت ندارید تا به همه آنها پاسخ دهید، نگران نباشید؛ زیرا شما میتوانید یک مدیر استخدام کنید تا این کار را انجام دهد و پیج اینستاگرامی شما را مدیریت کند.
9-به اینستاگرام پاد ( Instagram pod ) بپوندید.
آیا تازه وارد شدهاید و تعداد زیادی فالور ندارید؟ با استفاده از اینستاگرام پاد میتوانید بیزینس خود را در اینستا گسترش دهید. اینستاگرام پاد چیست؟ اگر شما با ادمینهایی که در اینستا، در زمینهای مشابه فعالیت میکنند و مخاطبینی مرتبط با شما دارند، تشکیل یک گروه بدهید، در واقع یک Instagram pod تشکیل دادهاید. هدف این گروه این است که به بیشتر دیده شدن شما و دیگر پیجهای آن گروه کمک کند و فالور آنها را افزایش دهد. برای شروع کار، شما باید یک اینستاگرام پاد کوچک پیدا کرده و به قانونهای آن گروه عمل کنید. معمولاً در این گروه باید پستهای سایر اعضای گروه را لایک کنید، نظر دهید و به اشتراک بگذارید؛ در عوض آنها هم همین کار را برای شما انجام میدهند.
ترفندها:
10-سعی کنید بیشتر از هشتگ استفاده کنید.
استفاده از هشتگ، یک روش بسیار عالی برای گسترش مخاطبان است.تحقیقات نشان میدهد که در اکثر پستها (88%) حداقل، از یک هشتگ استفاده شده است.
این کار، باعث میشود تا پستهای شما در صفحات مرتبط آن هشتگ ظاهر شود و کاربران جدیدی، پست شما را ببیند. اینستاگرام به شما این اجازه را میدهد که در هر پست، از 30 هشتگ استفاده کنید؛ یعنی میتوانید هر پست خود را در 30 صفحه و موضوع مختلف نشان دهید؛ اما بهتر است در استفاده از هشتگها زیاده روی نکنید، مقدار ایدهآل، استفاده از 5 تا 8 هشتگ در هر پستاست، زیرا تعداد زیاد هشتگ، علاوه بر اینکه تأثیر بدی در ظاهر پست شما دارد، امکان دارد اثر بخشی پست را کاهش دهد.
ترفندها:
اگر به یک کسب و کار اینترنتی کاملا رایگان و پول ساز نیاز داری اینجا کلیک کن
11-عکسهای منتشر شده فالورهایتان که در آن تگ شدید را در صفحه خود به اشتراک بگذارید.
با درج محتوای منتشر شده از سوی کاربران، باعث میشوید تا دیگران، احساس خوبی نسبت به نام برند شما پیدا کنند. همچنین وقتی پست یکی از مخاطبانتان را در پیج خود منتشر کرده و او را تگ میکنید، باعث ایجاد یک حس فوقالعاده در او میشوید. علاوه بر همه اینها، این کار موجب میگردد تا مخاطبان شما، برای دیدن عکس خود یا دوستانشان، به صورت مرتب پیج شما را بررسی میکند. عکسهای گرفته شده توسط کاربران، عکسهایی از زندگی واقعی را نشان میدهند و این واقعی بودن، بر تصمیمات مشتریان شما برای خرید، اثر میگذارد. پس با درج این عکسها در اینستا، یا وبسایت خود میتوانید ترافیک وبسایت خود را افزایش دهید.
12-هوشمندانه از لینکهای خود استفاده کنید.
بر خلاف سایر رسانههای اجتماعی، اینستاگرام اجازه ایجاد پیوند در پستها را نمیدهد، اما نگران نباشید، ما در اینجا دو روش به شما معرفی میکنیم که به کمک آن میتوانید کاربران را به لینک سایت فروشگاهی خود هدایت کنید.
پیوند خود را در بیو قرار دهید.
اینستاگرام این امکان را به شما داده تا بتوانید یک پیوند در بیو خود قرار دهید. شما باید از این فرصت به طور هوشمندانهای استفاده کنید و کاربران را به جذابترین و مهمترین صفحه سایت خود هدایت کنید. مثل کاری که نایک انجام داد.
این لینک، کاربر را به صفحه عضویت در سایت نایک هدایت میکند.
لینکهایی که میتوانید به استوریهای خود قرار دهید.
زمانی که به 10000 فالور دست پیدا کنید، اینستاگرام یک گزینه برای شما به وجود میآورد. این گزینه به شما این امکان را میدهد تا به صورت پنهان در پشت استوری خود یک لینک قرار دهید. (یعنی آدرس لینک به صورت مستقیم در استوری به نمایش در نمیآید). شما در پست خود محتوایی به کار میبرید تا کاربران را ترغیب کنید که به آن لینک سر بزنند و برای رفتن به آن لینک، صفحه را بالا یکشند. ( انگشت خود را از پایین به سمت بالای صفحه حرکت دهند) کاربران میتوانند با بالا کشیدن صفحه، به آن لینک هدایت شوند.
13-با اینفلوئنسرهای معروف و مرتبط، ارتباط برقرار کنید.
این یک ترفند حیرتانگیز و نتیجهبخش است. 80 درصد از بازاریابها اظهار داشتند که اینفلوئنسر مارکتینگ یک روش بسیار مؤثر است. حفظ ارتباط با اینفلوئنسرها، میتواند یک پیروزی بزرگ را برای شما فراهم آورد؛ اما این نکته را به یاد داشته باشید که در انتخاب اینفلوئنسر، باید به شدت دقت کنید. شما باید سراغ افرادی بروید که:
14-از ایموجی استفاده کنید.
برخی، از ایموجی، به عنوان زبان جدید مورد استفاده در اینترنت یاد میکنند. شما میتوانید پستهای خود را به وسیله ایموجیهایی مانند قلب، رنگین کمان، لبخند یا پروانه، بسیار جذاب و با شکوه کنید. ایموجیها، علاوه بر اینکه بسیار محبوب هستند، باعث میشود تا بینندگان حس خوبی داشته باشند. در حقیقت 50 درصد از کل پستها حاوی ایموجی است. این نکته را به یاد داشته باشید که ایموجیها فقط برای ایجاد یک فضای سرگرم کننده به کار نمیرود، بلکه با آنها میتوانید به مخاطبان، یک حس جدی یا حرفهای هم القا کنید.
15-حال زمان آن است تا فروش اینستاگرامی خود را اجرا کنید.
70 درصد از بازاریابان، در ایالات متحده آمریکا، بخش اصلی بودجهی خود را، صرف تبلیغات اینستاگرامی میکنند. آنها معتقدند این نوع از تبلیغات بسیار کارآمد است و فرصت این را فراهم میکند تا کالای آنها، در برابر 849.3 میلیون کاربر به نمایش در بیاید. بنابراین اگر هنوز به فروش از طریق اینستاگرام نبودید، زمان آن است که همین امروز، شروع کنید.
هنگام انجام تبلیغات تلگرامی، این نکات مهم را به یاد داشته باشید:
16-میزان موفقیت حاصل شده از اینستاگرام را ارزیابی کنید.
اجازه ندهید که وضعیت اینستاگرام شما ثابت بماند. کلید طلایی افزایش فروش در اینستاگرام این است که به جذب مداوم مشتری ادامه دهید و این پروسه را متوقف نکنید. تنها راه برای به دست آوردن بهترین نتیجه و حفظ رشد، وقت گذاشتن برای تجزیه و تحلیل موفقیتهای حاصل شده، است. میتوانید برای فهمیدن نتایج از برنامههای کمکی استفاده کنید.
فروش در اینستاگرتم، نیازمند استراتژیهاییست که اغلب از طریق تجربه به دست میآید، علاوه بر این شما نیاز خواهید داشت تا در این راه افرادی کمک بگیرید که تخصص این کار را داشته و سابقه زیادی در زمینه فروش در اینستاگرام دارند.
علاوه بر تمام موارد ذکر شده، در هنگام فعالیت، این نکته را در نظر داشته باشید که برند شما در یک شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام، در واقع، باید رابطه دوستانه خود را با مشتری نگه دارد، تا در نهایت هر زمانکه مشتری به خرید محصولاتتان نیاز داشت به شما رجوع کند. در این مقاله تمام سعی بر آن بوده که به تمام نکات لازم برای موفقیت افزایش فروش در اینستاگرام اشاره کنیم و در آن، به موضوعات مهمی از جمله ترفندهای عکاسی یا شیوهی ارزیابی اطلاعات پرداختیم.
اگر به یک کسب و کار اینترنتی کاملا رایگان و پول ساز نیاز داری اینجا کلیک کن
منبع: raaz.co
برچسب های مهم